h1

permulaan………………….

May 21, 2007

Permualaan dalam mencari tuhan yang esa aku bermula dengan menwujudkan blog ini,sabgai satu wasilah untuk aku berjumpa dengan Pencipta aku yang agung…Dalam pencarian ini aku,aku berharap keredhaan dan kerahmatanNYA sentiasa dilimpahkan keatas aku dan sentiasa inginkan perlindungan dari kesesatan dan kebatilan.Kekosongan hati manusia dari sinar hidayah Illahi membuatkan manusia tersasar dalam mencari kebenaran,kemudian disogok dengan kewujudan2 manusia yang bernafsu lahap yang menyogokkan kebenaran palsu yang tak kunjung2 tamat di fana ini.Aku bersikap diam namun bicaraku aku curahkan dalam penulisan2 bisa aku yang mungkin akan mencalarkan sikap sesetengah mereka yang bersikap jumud dalam pemikiran agama,tiada lafaz maaf dan tidak sengaja aku tuturkan bagi mereka yang terasa apa yang aku tuturkan kerana aku bersikap “tidak gentar jika disebelah kebenaran”…Namun aku bukan manusia agung yang tidak melakukan kesilapan,oleh itu jika tangan ini melakarkan kesalahan maka usahlah segan meluruskan jari jemari ku dan minda ku dalam pencarian kebenaran illahi..Aku berdoa kepadaNYA agar terlindung dari sikap bertaklid,ekstrim dan taksub dalam mencoretkan buah fikiran dalam semua tulisan2 aku.Dan penulisan aku hanya disandarkan kepada 2 perkara iaitu QURAN DAN SUNNAH..Ini lah MANHAJKU yang aku tanamkan dalam sanubariku agar aku bersama NABI yang aku sayanggi di JANAH sana…sekian dariku Yussamir yusof al-johori yang “sentiasa mendambakan tuhannya”

Leave a Reply

