h1

sekadar berbicara

January 3, 2007

“sekadar coretanku yang berbahasa puitis di minggu ini”

asalamualaikom…
aku runsing dan tak tenang minggu ni,kenapa?adakah disebabkan proses menalaah yang tak sudah-sudah aku tagihkan?argh!!bahasa apakah ini yang aku gunakan,bagaikan metosastra yang inginkan emansipasinya.Coretan ini hanya sekadar bermonolog dalam kesunyian oleh diriku yang mendambakan tuhanNYA melebihi burung pungguk yang mendambakan bulan….Sekadar berkongsi kegundahan aku minggu ini,minggu ini adalah minggu peperiksaan akhir aku di Jamiah ini,terasa bahu memikul sebiji batu yang nan besar tidak terhingga aku memikulnya,namun bila aku baca sepotong hadis nabi yang bermaksud “sesiapa yang mencari jalan yang didalamnya ilmu maka ALLAH mempermudahkan jalannya ke syurga”(hadis sahih) maka aku bersemangat kembali..betapa mulianya orang yang mencari ilmu dan begitu besar ALLAH memberikan darjat kepada mereka yang dahagakan Ilmu pengetahuan…Khamis ini aku akan memulakan peperiksaan dengan subjek Busines managerial communication dan kemudian diikuti Quantitative Analysis pada hari ahad…Dan alhamduliLLAH selepas hari ahad tersebut aku berpeluang bercuti selama 3 minggu..Aku kini masih dalam proses mencerna segala penelaahan yang telah aku laksanakan dan berharap ALLAH memudahkan segala2nya dan aku berjaya mendapat keputusan yang cemerlang khasnya aku berharap dapat 4FLAT untuk semestar ini…..sampai disini sahaja coretan basa basi ku kali ini..pada coretan yang akan datang akan aku sajikan dengan satu lagi kajian aku.kali ini mengenai Solat dari persepsi Nabi secara ringkas berdasarkan dalil2 nya,aku harap pengkaijian aku dipermudahkan oleh Zat yang menciptakan aku sekian lama ini..bersyukur menjadi hambaNYA..syukran ya ALLAH.

yang mendambakan tuhannya
“yussamir yusof aljohori”

Leave a Reply

